Hoe entrepreneurs November slim kan gebruik – Vrede vir jou in ’n oorlaaide seisoen
Deur Christi-Lene Gericke
Christi-Lene Gericke is gebore en getoë in ’n klein Noordwes- plattelandse dorp, Wolmaransstad. Sy het ’n BA-graad in kommunikasie aan NWU-Pukke gaan studeer en daarna ’n BCom-graad in kommunikasiebestuur verwerf. Sy het die trappies van die lewe nederig geklim en is tans hoof van Bemarking en Kommunikasie by RAiN Chartered Accountants. Sy is nou so ’n raps meer as twee jaar deel van dié firma, en sy beoog om stof daar te vergader. Sy sê: “’n Mens weet net as jy jou plekkie gekry het.”
Sy is ’n ma van twee kleuters, woon in Potchefstroom en hardloop die lewenswedloop met alles in haar. Sy is in die bevoorregte posisie dat haar werkgewer haar toelaat om haar liefde en passie tot op die letter te kan uitleef.
Lees gerus haar blog:
Wanneer ons aan die feestyd dink, kom beelde van geskenke, vakansie, en ’n bietjie rus en vrede vinnig op. Vir ondernemings, veral entrepreneurs, is dit egter ’n tyd van die jaar wat eintlik groot geleenthede kan bied – of ’n goudmyn kan wees. In plaas daarvan om met tradisionele “hoe om die feesseisoen te oorleef”-artikels na vore te kom, kom ons kyk so daarna: hoe benut jy hierdie tyd slim om jou onderneming nie net te laat oorleef nie, maar eintlik te laat groei? En nee, dit gaan nie net oor meer verkope nie – dit gaan oor strategie, aanpasbaarheid, en ja, jou kop skoon hou.
Laat jou kliënte asemhaal – nie net jou onderneming nie
Die feesseisoen is dikwels ’n tyd van oorstimulasie. Klante word oorval met advertensies, promosies en verkope wat hul koppe laat draai. Die standaardadvies is om harder te skree – meer promosies, groter afslag, en beter bemarking. Maar wat as jy die teenoorgestelde doen?
Neem ’n stappie terug en gee jou klante ’n gevoel van kalmte. Stel ’n veldtog bekend wat fokus op eenvoud en minder geraas. Miskien beteken dit om eksklusiewe dienste aan te bied vir jou beste kliënte, eerder as om massiewe afslag te jaag. Onthou, mense soek na die feesseisoen meer as net produkte – hulle soek na ’n ervaring, na betekenis.
Onderneming = Geleenthede, nie chaos nie
Almal verwag dat jy in hierdie tyd op maksimum spoed moet hardloop. Maar wat as jy eerder jou strategieë hersien en fokus op jou langtermynplan? Dit is ’n seldsame kans om ’n bietjie stadiger te beweeg en te dink aan 2025.
Sommige entrepreneurs sê altyd, “ek kry nie tyd om strategies te dink nie.” Die feestyd bied presies daardie tyd. Gebruik dit om terug te kyk na wat gewerk het, wat nie gewerk het nie, en hoe jy dit anders kan doen. Skryf ’n ministrategie vir die volgende drie maande, en gebruik November en Desember om daardie dinge wat altyd agterweë bly, aan te pak. Dít is groei.
Gebruik die tyd om verhoudings te bou, nie net verkope nie
Die meeste ondernemings kyk net na verkope in November en Desember. Maar dit is die perfekte tyd om jou verhoudings te verdiep – nie net met kliënte nie, maar ook met jou span. Die feestyd is emosioneel gelaai; gebruik dit om outentiek kontak te maak. Skep ’n veldtog rondom waardering. Dit is die tyd van die jaar waar ’n eenvoudige “ons waardeer jou”-boodskap meer as ooit tref.
Hoe kan jy jou kliënte laat voel dat hulle iets spesiaal is, eerder as net nóg ’n nommer? Stuur verpersoonlikte boodskappe, of nooi hulle uit vir ’n eksklusiewe netwerkgeleentheid in die nuwe jaar. Dis die perfekte tyd om bande te bou wat in 2025 vrugte sal dra.
Maak jou kop skoon, en fokus op jou geestesgesondheid
Die feestyd kan ’n mallemeule wees, nie net vir jou onderneming nie, maar ook vir jou persoonlike welstand. Entrepreneurs is geneig om deur die jaar in ’n oorlewingsmodus te bly – altyd gefokus op wat volgende is. Maar hierdie tyd van die jaar bied ’n seldsame kans om werklik na jou geestesgesondheid om te sien.
Met Oktober as geestesgesondheidsmaand, het ons almal gehoor dat ons meer aandag aan ons eie gesondheid moet gee. Maar hoe gereeld doen ons dit werklik? Gebruik November as ’n tyd om doelbewus weer in te skakel by jou eie behoeftes. Soms is die beste sakebesluit wat jy kan neem om te rus en te herstel. Dit klink onkonvensioneel – maar onthou, ’n gesonde entrepreneur is ’n suksesvolle een.
Omhels verandering – dit is jou grootste kans
Die wêreld verander elke dag. In plaas daarvan om vas te klou aan tradisies of beproefde maniere, wat as jy hierdie feestyd as ’n kans gebruik om verandering te omhels? Dalk is dit tyd om daardie nuwe digitale platform te toets, of om ’n ander besigheidsmodel te oorweeg wat jy al te lank uitgestel het.
Sakegroei gaan nie net oor verkope en wins nie – dit gaan oor aanpassing en verandering. Dit is wat suksesvolle entrepreneurs onderskei van die res. Gebruik die feestyd as ’n mini-evolusie van jou onderneming. Skep daardie nuwe produklyn, pas by markneigings aan, of voer daardie innovasie in wat al maande in die beplanningsfase is.
Ten slotte
Die feesseisoen bied ’n oorvloed van kanse – maar nie almal is wat jy verwag nie. In plaas van om bloot op verkope en afslag te fokus, dink onkonvensioneel. Sakegroei beteken nie altyd meer besigheid nie – soms beteken dit slim besigheid, strategie en selfversorging. Gebruik November en Desember om terug te staan, aan te pas, en verhoudings te bou. Jou onderneming sal jou in 2025 daarvoor bedank.